12 augusti 2013

Cape Cod.

Tidigt igårmorse åkte jag med min värdfamilj ner till Cape Cod, Mashpee, och här ska vi stanna i en hel vecka! När vi kom ner var även Karens föräldrar och bror med familj här så vi spenderade hela dagen tillsammans med dem. Extra kul var det att träffa Karens brors fru, hon jobbar nämligen från Cultural Care och det var hon som fann mig och parade ihop mig med min värdfamilj. Eftersom de bor nere i Washington DC har vi inte fått tillfälle att ses tidigare. De har även en egen tyska au pair, Carina, som var väldigt trevlig. Dagen spenderades vid stranden där jag mestadels tramsade runt med barnen i vattnet och byggde saker i sanden. På kvällen gick de vuxna ut på middag så jag och Carina stannade i huset och tittade på film och åt glass med barnen. Mycket bra dag!

Idag var vi uppe tidigt igen för att säga adjö till DC:arna innan det var dags för dem att flyga hem, och eftersom Karen och Drew i samma veva som de lämnade skulle iväg på löpartävling så jag stannade hemma med barnen. Halv åtta hade vi alla tre fått frukost i magen och var redo för dagen så vi beslöt oss för att ta oss ut mot bryggan och fånga krabbor. Till vår förtjusning fick vi 5 stycken riktiga bjässar! Resten av dagen lekte jag och killarna i poolen i princip hela tiden. Det väcker så många gamla minnen från min egna barndom när jag badar med dem eftersom jag själv också älskade att bada när jag var liten. I havet leker vi med surfboards och har krig med sjögräs och maneter, vi gräver djupa hål och bygger sandslott. I poolen dyker vi och letar vi efter saker på botten och så  får jag vara sjöodjuret som ska välta ner dom från luftmadrasserna. Förstår ni att jag har världens bästa jobb eller? Kommer jobba en del denna veckan även om mina värdföräldrar har semester eftersom de vill ha tid att göra saker tu man hand utan barnen också men så här långt känns det bara kul, det är betydligt lättare att hålla barnen underhållna här också. När jag hade ett litet break efter att mina värdföräldrar kommit tillbaka från loppet så tog jag cykeln och cyklade till en av de närliggande stränderna här som Carina, den tyska au pairen, tipsat mig om. Otroligt fint! Nu ikväll tog vi tillsammans med Karens föräldrar båten över till ön Marthas Vineyard. Vägen dit var otroligt vacker då vi körde genom flera små bukter med vackra hus och fyrer överallt längs med vattnet. Väl på ön hade vi picknick på stranden och så gick vi till en mysig glassbar som enligt min Karens mamma hade världens bästa glass, och jag måste nog hålla med. Om man ska tro på väderrapporten så verkar det som att vi kommer ha vädret med oss även resten av veckan så jag ser fram emot ännu mer sol, bad, fiske och bus på stranden.

Jag har ännu inte hunnit lägga in bilderna från igår och idag så istället visar några av de jag tog sist då jag var med här nere över Memorial Weekend eftersom jag tror att jag inte har gjort det tidigare? Det är dock betydligt varmare och behagligare här nu än var det var i början på maj!


 Pojkarna och två av deras andra kusiner som var med den helgen
 Reids bästis Justin och hans familj har också sommarhus här nere så vi 
passade på att gå ut för middag och minigolf med dem en kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar