8 augusti 2013

Det mesta av det bästa.

Ännu en gång har bloggen halkat efter. Börjar berätta för er om helgen då jag faktiskt hann pricka av det mesta av det bästa som man kan göra under ledig tid, tycker jag. Det vill säga - partaja, shoppa, hänga med vänner, mysa och äta massor.

I fredags åkte jag tillsammans med Sandra och hennes vän Hanna som varit på besök ner till Quincy för att möta Emma och Mel. Vi tog igen förlorad tid och drack goda drack drinkar i hamnen innan vi drog vidare till Ocean Club där självaste Steve Angello hade spelning kvällen till ära. Bor ni här i Boston och är över 21 år så bör ni verkligen se till att checka in Ocean Club under somrarna. Klubben är gigantisk och ligger utomhus på stranden precis vid vattnet, vilken namnet i och för sig möjligen avslöjar.... I alla fall! Vi hade en grymt bra kväll och det kändes nästan som att vara tillbaka på Ultra festivalen i Miami när vi fick stå och hoppa och veva i sanden längstfram under palmbladen. 

Lördag morgon (ok, lunch...) vaknade jag upp hos Louise. Lagade då en smarrig frukost till min kära och så blev vi upphämtad av Ebba, Sandra och Hanna för att åka ner till Wrentham och spendera exakt heeeela dagen på outleten där. Kom hem med mycket nytt och fint, och så en tom plånka.... Men det kan det minsann vara värt! Hur jag sen får hem allt till Sverige kan man väl undra men det är en annan femma.....

Söndagen tillbringades vid Moshe's pond i Wellesley med Louise, Kristoffer och Sandra. Vi alla är rätt så rastlösa av oss så mesta dels av tiden höll vi på med diverse trams och tävlingar i vattnet. Konstig att vi valt att jobba med just barn? Framåt eftermiddagen drog vi oss iallafall hemåt för att fräscha till oss lite, därefter var det nämligen dags för drive-in bio! "Wolverine" hette actionrullen som visades och jag får väl erkänna att den inte riktigt var i min smak. Men att äta plockmat och titta på filmen från bakluckan med fina vänner under en stjärnklar himmel gjorde hela upplevelsen betydlig bättre!

 Nu i veckan har jag i princip spenderat all min vakna tid med små killarna. Deras camp är över för denna sommaren och skolan startar inte förrän om en månad. Lyckligtvis har vädret här varit fantastiskt bra de senaste dagarna vilket underlättar när man ska hålla dem sysselsatta. Två dagar i rad åkte vi tillsammans med min vän Mary och hennes värdbarn till en sjö som heter Hale i Westwood. Där är fantastiskt fint och barnen har verkligen jätteroligt där! I vattnet finns flytande studsmattor, båtar och paddelboards man kan skoja runt med. På land lekplatser, gaga pit (arena där man kör "gaga ball", en sport mina killar är tokiga i) och så vidare. Jobbdagar som de har jag helt enkelt inte mycket att klaga på. Hoppas vädret håller i sig även nästa veckan när vi kommer vara i Cape Cod!

Lite blandade bilder från senaste dagarna

På Ocean Club i väntan på Steve

Drive-in bion i söndags!
  I måndags då vi var vid Hale. Det var fler än våra "egna" ungar som tyckte det verkade kul att bli begraven i sand så slutade med att jag och Mary grävde ner vartenda unge som fanns på stranden kändes det som.
 "Try to look like you're a dead guy" - Bra Reid....
Jesse och Zack
Har länge velat testa paddleboarding, och så kul det var!
Igårkväll åkte vi in till Boston för att äta middag, viktigt att unna sig sånt när man jobbar så hårt som oss...
I
 Mina älsklingar!!!!!!!!! Vill aldrig vara  utan er
 Goa vänner och smarrig middag! 
Åt förövrigt lax för första gången sen jag kom hit till USA? GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar